20.08.2011

Czym jest muzyka?


Czy zastanawialiście się kiedyś czym jest muzyka?

No właśnie... czym ona tak naprawdę jest? Czy to są tylko poukładane w jedną całość dźwięki? A może to jakieś magiczne sztuczki? Dla fizyków są to fale o różnych częstotliwościach, dla innych to czym zajmują się muzycy? A czym jest ona dla Was?



Dzisiejszego utworu nie wybrałem przypadkowo. Wydaje mi się on najodpowiedniejszy do odpowiedzi na postawione wyżej pytania. Muzyka dla mnie, to przede wszystkim emocje. Każdy kawałek z czymś nam się kojarzy, każdy niesie za sobą jakiś bagaż wspomnień, doświadczeń... czasami są to miłe rzeczy, innym razem nieprzyjemne, jednak zawsze są. Nie wydaje mi się, by istniał jakiś utwór, który nie wywoływałby w słuchaczy żadnych emocji (no chyba, że ktoś jest kompletnie uczuć pozbawiony). To jest właśnie piękno muzyki, to jest właśnie muzyka - emocje!

Dlaczego więc wybrałem utwór Hot Water Music? Wydawać by się mogło, że darcie wokalisty nie jest czymś miłym dla ucha. Nie jest to ważne. Dla mnie ten kawałek jest kwintesencją, naładowany emocjonalnie jak żaden inny. Spójrzcie na zdjęcie, które zostało umieszczone w klipie. Fotograf uchwycił chwilę, uchwycił emocje jakie daje muzyka, przyjemność jaką sprawia artyście tworzenie, a słuchaczowi słuchanie. 
To wszystko znajduje się w tym kawałku - mam nadzieję, że i Wam przypadnie on do gustu. Jeśli nie, trudno... postarajcie się jednak dostrzec to o czym piszę, szukajcie emocji, wsłuchajcie się, dajcie wywołać wspomnienia...

Muzyka dla mnie jest emocjami, a czym dla Was?

1 komentarze:

Unknown pisze...

Czym jest dla mnie muzyka? Częścią życia, każdą chwilą, każdą minutą. Muzyka dla mnie jest jak tlen. Coś bez czego nie potrafię żyć, pozwala mi się w niektórych momentach oderwać od rzeczywistości. Powoduje, że czuje wolność, sprawia mi radość, pozwala utrzymywać samopoczucie.
Pozdrawiam. ;)

Prześlij komentarz

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management